De week van STYB

Maandagmorgen rond 8.00 uur… we rijden de parkeerplaats op achter het pand van STYB. De start van een nieuwe dynamische week. Deuren open, het is lekker warm binnen, lampen aan, het zit-sta bureau op de juiste hoogte, laptop uit de tas en de week kan beginnen!

Iedereen heeft bij STYB zijn eigen laptop om flexibel te kunnen werken. Je zoekt je eigen werkplek uit, afhankelijk met wie en wat je die dag gaat doen. Werktijden zijn flexibel in te delen en collega’s kunnen zowel thuis als op kantoor werken. Af en toe een dagje thuis is praktisch en kan ook best productief zijn. Op kantoor werken is handig voor de goede samenwerking, want we helpen en ondersteunen elkaar graag. 22 toppers werken er bij STYB, veelal fulltime, maar ook een aantal parttime.

Maandagmorgen, natuurlijk weer even inkomen na een leuk weekend. Een kop koffie is dan nooit verkeerd, snel naar de koffiemachine. Wanneer we de gang oplopen komt de verse koffiebonenlucht ons al tegemoet. Om 9.00 starten we met het pilaren overleg. Binnen STYB kennen we vier pilaren. Elke pilaar kent zijn eigen thema: dagelijkse processen, cultuur, kwaliteit en communicatie. Collega’s kunnen altijd bij ze terecht voor vragen of andere zaken. In het overleg bespreken we de zaken die spelen op kantoor.

Na het overleg loop ik even naar het  team ‘dagelijkse processen’, waar ze vol energie aan het werk zijn. Dit team zorgt voor de verwerking van de administratie van de vele leuke klanten die STYB heeft. Tegenwoordig allemaal digitaal. We koppelen zoveel mogelijk processen aan ons ERP pakket Afas: van kassapakket tot webshop en van betaaldiensten tot arbodienst. Door de bankkoppelingen komen ook de bankmutaties automatisch binnen. 

In de ruimte ernaast wordt gewerkt aan de administratie van een aantal webshops. Vanuit de verschillende webshops komen de orders binnen en wij zorgen dat deze worden afgeletterd via de verschillende betaalsystemen die zijn gekoppeld aan het administratiepakket Afas. Aan het einde van de maand controleren we of de voorraden goed in de administratie staan en sluiten we de maand af voor de verschillende BV’s.

Op maandagmorgen wordt er een nieuwe voorraad heerlijk vers werkfruit geleverd. Bij binnenkomst in onze STYB kantine staat een statief met krat waar we dagelijks het heerlijke biologische fruit kunnen pakken. Hier wordt veelvuldig gebruik van gemaakt en natuurlijk super gezond.

Op dinsdag start ik met de voorbereiding van het koffiemomentje dat om 10.00 uur op het programma staat. Met alle collega’s komen we een kwartiertje samen in de kantine. Onder het genot van een kop koffie behandelen we wekelijks een ander onderwerp.  Deze week het scannen naar het digitale klantendossier. Via het grote scherm in de kantine krijgen we een korte demonstratie over welke verbeteringen er zijn door gevoerd in het scansysteem. Veel blije gezichten!

Na het koffiemomentje gaan de collega’s van het fiscale team verder met het opstellen van verschillende jaarrekeningen en belastingaangiftes. Zij werken nauw samen met het team ‘dagelijkse processen’, die het voorwerk verricht. Samen wordt gezorgd voor een compleet dossier en een goede jaarrekening die digitaal voor de klant beschikbaar staat.

Woensdagmorgen: twee collega’s hebben een wekelijks online overleg met het Routebureau Veluwe. Het RouteBureau verzorgt de aanleg en onderhoud voor de wandel- en fietspaden, maar ook voor de ruiter en MTB routes op de Veluwe. Wij zorgen voor een juiste verwerking van de uitgaven en online staan de financiële rapportages 24/7 beschikbaar.

Zelf loop ik nog even langs onze collega’s die in Zenvoices bezig zijn. Via Zenvoices komen digitaal alle inkoopfacturen binnen voor al onze klanten. Via het dashboard zien we per klant hoeveel facturen er klaar staan en herkend zijn door de slimme software en door gezet worden naar Afas.

Dagelijks wordt er om 12.15 uur geluncht. Even een momentje rust en bijkletsen. Ook wordt er bijna dagelijkse een rondje gewandeld door het centrum van Borculo of een boodschap gedaan. Vanuit ons kantoorpand lopen we zo het centrum in. Naast de mooie winkels zijn er ook mooie routes om even een frisse neus te halen.

Woensdagmiddag staat onze tweede sessie met Cas op het programma, verdeeld over het jaar volgen we 6 masterclasses. Elke periode een ander thema: stress, ademhaling, slaap, bewegen, voeding en immuunsysteem. Hoe kunnen we als werknemers en als werkgever omgaan  met deze thema’s en hierdoor een vitaal persoon worden en/of blijven? In deze masterclass leren we dat omgaan met stress is zorgen voor de juiste ademhaling, positief denken en de juiste focus, dus Stick To Your Business!

Donderdagmorgen begin ik met een nieuwsbericht op ons intranet voor alle collega’s. Wekelijks plaatsen we hier serieuze, maar soms ook leuke of grappige berichten. Een goede communicatie naar de collega’s is erg belangrijk. Ook maken we de STYB update klaar voor onze klanten en natuurlijk ook nog even een bericht maken voor onze Social media kanalen. Ondertussen zijn de collega’s van ons merk ‘Loonium’ bezig met het verwerken van 1.500 loonstroken. Het team van ‘Loonium’ heeft er in voorbije periode al voor gezorgd dat alle loonmutaties zijn verwerkt. Veelal automatisch, maar ook het persoonlijke contact staat hoog in het vaandel, vooral als het gaat om het opstellen van arbeidscontracten en specifieke vragen over salarissen en dergelijke.  

Vrijdagmorgen ga ik vol enthousiasme met een aantal collega’s aan de gang met het project ‘Visionplanner’. Visionplanner is ons financiële dashboard, direct gekoppeld aan Afas, dat online beschikbaar staat. We hebben een nieuw dashboard gebouwd. 24/7 inzicht geven in omzetcijfers, kosten en marges. Daar worden we vrolijk van. En dan… het moment… elke week hebben we er weer zin in …de vrijdagmiddag lunch. Ook het broodjes bestellen hebben we geautomatiseerd 😊. Online, via ons intranet, worden de bestellingen door gegeven en om half één wordt het netjes bezorgd in de kantine. Smullen maar!

Het is super leuk om te werken bij dit administratiekantoor dat het graag anders doet. STYB is informeel, laagdrempelig, dynamisch, innovatief, jong, positief, modern, ontzorgend, toegankelijk, vitaal, ondernemend, fit en vooral niet te vergeten: trots!  

Weet jij iemand, die ook de sfeer wil proeven bij ons enthousiaste team collega’s?  Weet jij iemand, die ook wil werken met de leuke en dynamische klanten van STYB waar volop uitdaging aanwezig is! Laat het ons weten of stuur ze door naar ons, altijd welkom om bij ons binnen te lopen!

STYB is op zoek naar een jaarwerk specialist met fiscale affiniteit. Diegene is gek op het maken van jaarrekeningen voor verschillende bedrijven (klein MKB) en verzorgt graag de bijbehorende fiscale aangiftes. Ook zoeken we een financieel administratief medewerker. Diegene vormt de brug tussen de administratieve dienstverlening en het fiscale team en is een kei in het stroomlijnen en controleren van complete administraties.

Vrijdagmiddag, weer een enerverende week achter de rug. In de kantine hoor ik dat de koelkast open gaat en de radio harder gaat. We sluiten de week samen af met iets lekkers en we hebben het weer verdiend met zijn allen!!

Ramon van Uden, STYB Bedrijfsondersteuning BV

 

Bron: Fri, 06 May 2022 14:34:32 +0100